Om Anna-Britas kultur & byggnadsvård

På denna sida kan du läsa om våra köpvillkor som t.ex hur vi tar betalt eller hur vi hanterar din betalning. Här kan du läsa mer om hur en leverans går till och vad du har för rättigheter med t.ex retur eller ångerrätt.

Företaget har sitt säte i Istorp. Företagets postadress är Södersocknen Liom 3.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till hej@annabritas.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

 

Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när annabritas.se bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår databas utan manuell översyn och skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.

Du måste vara 18 år eller äldre för att få handla på Annabritas.se. Köp gjorda av personer under 18 år hävs automatiskt.

 

Falska beställningar

Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet att polisanmälas. I dessa fall då vi misstänker bedrägligt beteende eller annan oegentlighet så kommer vi annullera ordern.

Betala

Kortbetalning

Kortbetalning sker i samarbete med PayPal. PayPal garanterar att kundens kortuppgifter endast kan läsas av betal- och banksystemet – ingen annan! Anna-Britas lagrar ingen information som rör betaluppgifterna. Vi följer distansköplagen och vid genomförande av kortbetalning reserveras köpesumman på ditt konto. Vi accepterar VISA, Maestro och Mastercard. Inga extra avgifter tillkommer vid betalning med kort.

 

 

Fakturabetalning

Handla nu – betala efter leverans! När du betalar via faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid – 15 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen
  • Möjlighet till delbetalning

Din faktura kommer till den mailadress som du angivet vid din beställning.

För din trygghet kan du välja att betala med faktura och betalar då efter att du fått varorna. Du behöver inte betala förrän du har fått hem dina varor 15 dagar efter köpet. Fakturaavgiften är för konsument 20 kr. Vi samarbetar med Fort Nox som övertar din faktura från oss och gör en sedvanlig kreditbedömning av dig som köpare. Fakturan e-postas när varan skickas samt inkluderas i din order. Vid utebliven eller otillräcklig betalning enligt ovan tillkommer påminnelseavgift enligt lag, 45kr, och ränta för var tid utnyttjad kredit 8%.

Vid köp på faktura blir leveransadress densamma som folkbokförd adress.

Utebliven betalning
Betalningsansvar åligger den som ansökt om och beviljats konto/fakturaköp. Om betalning inte sker i rätt tid är hela skulden förfallen till betalning. Du debiteras en påminnelseavgift (45 kr) för varje betalningspåminnelse. Betalningspåminnelse nr 1 skickas vanligen ut ca 5-10 dagar efter förfallen faktura datum. Betalningspåminnelse nr 2 skickas ut 30 dagar efter förfallen faktura, tillkommer gör då påminnelseavgift om 45 kr samt 8% ränta på totalbeloppet baserat på de 30 dagar som gått efter förfallen faktura. Därefter skickas din faktura vidare till inkasso. Kostnader för eventuella inkassoåtgärder debiteras enligt gällande lag och upplupen ränta/avgift kapitaliseras. Anna-Britas har rätt att överlåta och/eller pantsätta kontofordran till annan kreditgivare.

Leverans

Våra normala leveranstider är 1-3 dagar men ordrar skickas normalt ut dagen efter beställning är lagd. Detta gäller produkter vi har i lager. På produkter som är beställningsvaror kan det variera. Se specifika produkter för leveranstid. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: hej@annabritas.se.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss hej@annabritas.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Använd denna ångerblankett från konsumentverket.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.

Produkter som på grund av hantering har förseglats (t.ex färgburkar) på ett sådant sätt att öppnad förpackning gör att produkten ej kan säljas vidare till annan kund.

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till hej@annabritas.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

GDPR

Vi skyddar dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med GDPR. Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning som sparas i max 1 år. såvida du inte har registrerat dig för att mottaga nyhetsbrev. Du kan som kund alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register. I vårt nyhetsbrev har du alltid möjligheten att avprenumerera dig ifall du inte längre vill mottaga våra nyhetsbrev. Läs vår integritetspolicy.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.